17.03.2020

Jak přežít krizi z pohledu financí

17.03.2020

Jak přežít krizi z pohledu financí

vzor

JAK PŘEŽÍT KRIZI A NEDOSTAT SE DO FINANČNÍCH PROBLÉMŮ

Krize v podobě viru dorazila i do ČR a nyní ukáže, kdo je na podobné situace připravený. Každé období se vyznačuje tím, že jsou časy dobré a časy krizové. Obecné pravidlo říká, že v časech dobrých by si lidé měli vytvářet rezervy na časy zlé a neutrácet vše a hlavně nežít od výplaty k výplatě. Podívejme se teď na situaci, která nastala dvojím pohledem. Běžného občana a klienta FND.

Krizové situace jsou vždy nepříjemné a výpadky příjmu, v mnohdy našponovaných rodinných rozpočtech, kritické. I proto se snažíme lidem v dobách, kdy se daří, vysvětlit, že je dobré odkládat si něco málo bokem a šetřit na horší časy. A my nejen radíme, ale i realizujeme. Rádi bychom vám teď ukázali reálný dopad výsledků naší práce s klienty. Ačkoliv krize přišla dříve než ji kdo očekával, my a klienti jsme připraveni a dopad je tak minimální.

VŠE ZA VÁS ZAŘÍDÍME

První znatelnou výhodou je, že i přes aktuální situaci musíte někteří čerpat hypotéky a refinancovat. Ačkoliv se osobní styk omezil na minimum, bankovní instituce fungují dále. A teď nastupujeme my. S ochrannými prostředky za vás vše potřebné vyřídíme a vy tak můžete zůstat v pohodlí domova a v bezpečí. Oproti klasickému stavu se to vlastně nijak neliší. Jediný rozdíl je v tom, že dbáme na zdraví našich kolegů a maximálně dodržujeme bezpečnostní a hygienické předpisy. Neponecháváme nic náhodě. Čerpání a refinancování hypoték tak není ohroženo a může probíhat bez problému dále. Případy, které nespěchají jsme s ohledem na situaci odložili na klidnější období.

DÍKY FND ŘEŠENÍ JE FINANČNÍ SITUACE KLIENTŮ V POŘÁDKU

A teď přichází na řadu to nejzásadnější. Mnoho rodin se díky aktuálnímu stavu dostává do finanční tísně. Někteří sice mají rezervy, ale sahat do nich hned první měsíc není dobré. Podívejme se na situaci z pohledu běžné rodiny a klienta FND. Pro srovnání budeme vycházet z naprosto stejných výchozích podmínek.

BĚŽNÝ OBČAN

Představte si rodinu s 2 dětmi a standardním příjmem kolem 40 000 Kč, splácí hypotéku, menší spotřebitelský úvěr, mají náklady na bydlení a každý měsíc si odkládají 1000 Kč, díky čemuž dokázali našetřit finanční rezervu 50 000 Kč, což je velmi svědomitý přístup. Když spočítáme celkové měsíční výdaje, jsme na nějakých 30 000 Kč a zbytek se utrácí podle potřeby za dovolené nebo nenadálé výdaje. Nyní nastává krize a příjmy klesají na 60% díky OČR (počítáme s prodloužením), což v zjednodušeném přepočtu znamená pokles měsíčního příjmu na 24 000 Kč. Selským rozumem tak dojdeme do stavu, kdy se musí využít finanční rezerva a nedejbože, kdyby přišly nenadálé výdaje.  

FND KLIENT

FND řešení je unikátní v tom, že dokáže výrazně snížit měsíční náklady a hlavně vytvořit daleko větší finanční rezervu. Pokud budeme brát stejného občana akorát s tím rozdílem, že využil FND řešení, je situace v příjmech prakticky stejná. Zásadní rozdíl je ale ve finanční rezervě a v měsíčních výdajích. Díky kombinaci produktů FND a sloučením úvěrů jsme se dostali na měsíční úsporu nákladů kolem 8 000 Kč, což znamená, že i v případě výpadku 40% příjmů klienta je schopen vyjít a nemusí sahat na finanční rezervu. Kde je hlavní rozdíl?

   1) Splátky hypotéky má o 3000 Kč nižší díky kvalitnímu refinancování.

   2) Zbavili jsme ho splátek spotřebitelského úvěru šikovným sloučením.

   3) A díky uschované rezervě u FND dostává 3000 Kč měsíčně od FND.

 

SROVNÁNÍ LIDÍ S FND ŘEŠENÍM A BEZ

  Splátka hypotéky
cca 2 mil.
Splátka půjčky Finanční rezerva Měsíčně dostává od FND
Běžný občan
8.827 Kč 2.220 Kč 50.000 Kč 0 Kč
FND klient 5.827 Kč 0 Kč 550.000 Kč 3.000 Kč

Pro srovnání jsme použili dva stejné případy, s kterými jsme se potkali. S jediným rozdílem. Jeden klient nabídku využil a druhý ne. Hypotéku měli oba kolem 2 mil., oba měli na začátku spotřebitelský úvěr, který splácí a oba bydlí v Brně v bytě 3+1. Dvě stejné životní situace, ale s různými výsledky. Běžný občan nyní čerpá finanční rezervu, klient FND vyjde se stávajícím rozpočtem.

Zeptejte se, jak vyřešit aktuální situaci:

Napište nám